در حال بارگذاری
در میزگرد تخصصی چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح شد؛

اقتدار سیاسی نتیجه انتخاب اصلح است

شماره خبر : 530 - https://asreatrak.ir/short/VdK65

در آستانه انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، باتوجه‌به ناتمام‌ماندن دولت شهید رئیسی و عملکرد مثبتش بخشی از فعالیت‌هایش عنوان شده و اینکه شاید دولت جدید با بهره‌گیری از این عملکردها بتواند موفق‌تر باشد.

 به گزارش عصر اترک، با نزدیک‌شدن به تاریخ هشتم تیرماه سال جاری به انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری در کشور نزدیک می‌شویم، این در حالی است که روزبه‌روز شوروشوق فضاهای انتخاباتی در نقاط مختلف کشور بیشتر به چشم می‌خورد.

 پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک به توجه به اهمیت موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری میزگردی با حضور اعظم‌السادات افشین فر، رئیس دانشکده فنی دخترانه انقلاب بجنورد و عضو شورای اسلامی شهر بجنورد، محبوبه معین مقدس، رئیس دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد و طوبی ولی‌پور مدرس حوزه علمیه الزهرا بجنورد برگزار کرد که در ادامه تقدیمتان می‌شود: 

 

 عصر اترک: ویژگی‌های فرد اصلح برای ریاست‌جمهوری شامل چه مواردی می‌تواند باشد؟

 عضو شورای اسلامی شهر بجنورد در پاسخ به این سؤال خبرنگار عصر اترک گفت: کاندیدای اصلح در درجه اول باید ولایت‌پذیری و کارنامه عمل روشنی داشته باشند که قطعاً طی سال‌های فعالیتی‌اش در مکان‌های مختلف این مواضع دیده می‌شود.

 افشین فر با اشاره به اینکه فرد اصلح باید کارهای بزرگی را طی دوره کاری‌اش انجام داده باشد، گفت: ریاست‌جمهوری مقام مهم و رئیس دولت بودن کار بسیار دشواری است، خصوصاً در شرایط خاصی که جمهوری اسلامی دارد، بنابراین باید فرد تلاشگری این حوزه را در دست بگیرد.

 

 درک درد مردم با روحیه جهادی محقق می‌شود

 محبوبه معین مقدس در پاسخ به این سؤال از مهم‌ترین ویژگی‌های فرد اصلح را شجاعت، ایمان، اعتقاد و آشنایی با مسائل کشور عنوان کرد.

 طوبی ولی‌پور در این باره گفت: برای شاخصه انتخاب آگاهانه اگر به آیات و روایات ائمه اطهار که نظام جمهوری اسلامی ایران بر این مبنا ایجاد شده، مراجعه شود، اولین شرط شاخصه انتخاب اصلح این است که فرد انتخاب شده تقوا داشته باشد، زیرا مسئول باید از خدا بترسد و از اطرافیان هیچ واهمه‌ای نداشته باشد.

 وی موضوع بعدی را در یک فرد اصلح، اخلاق‌مداری خواند و گفت: اخلاق یکی از راه‌های ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مسئول است.

 این مدرس حوزه علمیه الزهرا بجنورد با اشاره به اینکه اخلاص در کار برای فرد اصلح ریاست‌جمهوری موردنیاز است، افزود: در درجه اول فرد باید خدا را ناظر بر اعمال خود ببیند و بتواند کاری را به نحو احسن انجام دهد.

 ولی‌پور ابراز داشت: فرد اصلح باید در اموراتی که انجام می‌دهد صادق باشد، زیرا وقتی راهگشای مردم می‌شود، خودش را بالاتر از مردم نبیند، پشت‌میزنشین نباشد تا بتواند درد مردم را درک کند که این مگر باروحیه جهادی، انقلابی می‌تواند محقق شود.

 این مدرس حوزه علمیه الزهرا بجنورد همچنین تدبر و عقلانیت را از ویژگی‌های فرد اصلح در ریاست‌جمهوری خواند و گفت: این فرد باید مسائل اصلی کشور را بشناسد، زیرا کسی که از قانون اساسی کشور بی‌خبر باشد، در موضوعات سیاسی ورود نکرده باشد، به درد نمی‌خورد و نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

 وی یادآور شد: همچنین فردی اصلح که برای انقلاب و مردم مسئولیت به دست می‌گیرد، باید به اصول و اهداف انقلاب پایبند باشد.

 ولی‌پور افزود: فرد اصلح باید ابتکار و نوآوری داشته باشد و از تکرار روند برنامه‌های کلیشه‌ای افراد قبل خودداری کند، بلکه باید در صورت استفاده از برنامه آنها طبق شرایط روز از موضوع برخوردار شود.

اقتدار سیاسی نتیجه انتخاب اصلح است

 با حضور پرشور در انتخابات از جنگ دنیا علیه ایران عبور خواهیم کرد

 عصر اترک: حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح چگونه محقق خواهد شد؟

 عضو شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به اینکه برنامه‌های آگاهی‌بخشی صداوسیما می‌تواند خیلی مؤثر باشد، گفت: البته رسانه‌های مجازی باتوجه‌به اینکه مردم بیشتر زمانشان را در فضای مجازی سپری می‌کنند خیلی اثرگذار است.

 وی ادامه داد: تبلیغات و مناظرات خیلی مهم هستند و در دوره فعلی برنامه‌های جدیدی به‌صورت میزگردهای تخصصی روی کار آمده که می‌تواند به مردم شناخت آگاهانه‌تری را برای انتخابشان بدهد.

 رئیس دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد اظهار داشت: اگر مردم به حق‌وحقوق و همچنین وظیفه خود در رأی‌دادن واقف شوند، اینکه هر کدام از رأی‌ها می‌تواند در آینده خودشان، زندگی و آینده کشور چه اثرگذاری داشته باشد، قطعاً این دغدغه‌مندی را خواهند داشت که بابصیرت در انتخابات حضور پیدا کنند.

 ولی‌پور با اشاره به اینکه حضور حداکثری در انتخابات تأثیر زیادی در نظام داخلی و خارجی خواهد داشت، گفت: دشمنان خارجی چشم دیدن نظام را ندارند و در تلاش هستند که به دنیا نشان دهند که مردم ایران نظام را نمی‌خواهند و از انقلاب خسته شدند و یکی از راهکارها را کم‌رنگ جلوه‌دادن حضور در انتخابات می‌دانند.

 وی ادامه داد: بر اساس جنگ روانی که دنیا بر علیه ایران به راه انداخته است، باید با حضور حداکثری همچون سایر مناسبت‌ها و برنامه‌هایی که مردم با شور حضور پیدا می‌کنند، از این مرحله تاریخی نیز عبور کنیم.

 

 حضور در انتخابات باعث یاس دشمن می‌شود

 عصر اترک: حضور پررنگ در انتخابات چه تأثیری در داخل و خارج از کشور و روابط بین‌الملل کشورمان دارد؟

 افشین فر در این باره توضیح داد: به‌طورکلی حضور پرشور مردم ایران در مناسبت‌ها و مراسم‌های مختلف از جمله تجمعات، راهپیمایی‌ها باعث ناامیدی دشمن می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه انتخابات موضوع خیلی مهمی است و آمار و ارقام آن غیرقابل‌تغییر بوده، ادامه داد: حضور پرشور باعث ناامیدی دشمن و حمایت از نظام خواهد بود.

 رئیس دانشکده فنی دخترانه انقلاب بجنورد بیان داشت: حضور حداکثری در انتخابات قدرت کشور را در منطقه بیشتر می‌کند و کشورهای دوست ایران به ما افتخار و اتکا بیشتری خواهند داشت.

 افشین فر گفت: نکته قابل‌توجه این است که بنابراین حضور و مشارکت بالا در انتخابات می‌تواند در ثبات جمهوری اسلامی در برابر دشمنان داخلی و خارجی، احساس یاس خواهد کرد و وحدت ملی را بیشتر می‌کند و این پشتوانه را به دولت جدید می‌دهد که مردم حامی شما هستند.

 رئیس دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد ابراز داشت: حضور مردم در صحنه این پیام را خواهد داشت که مردم حامی انقلاب و نظام هستند و هیچ زمانی پشت آن را خالی نخواهند کرد.

 معین مقدس گفت: همچنین در خارج از کشور نیز باعث افزایش امنیت و انسجام و نمایش‌دادن آن به سراسر جهان خواهد بود.

 ولی‌پور اضافه کرد: حضور حداکثری در انتخابات به جامعه ما عزت، افتخار و حاکمیت مطلق جهانی می‌دهد که اگر این حضور محقق شود، قطعاً این خصوصیات نیز محقق می‌شود.

اقتدار سیاسی نتیجه انتخاب اصلح است

 اقتدار ایران با مشارکت بالا در انتخابات

 مدرس حوزه علمیه الزهرا بجنورد بیان داشت: همان‌طور که طبق بیانات امام راحل که فرمودند با صادرکردن انقلاب اسلامی ایران، دشمن از صدور انقلاب می‌ترسد، امروز دیده می‌شود که تأثیر انقلاب بر جوانان آمریکا و سراسر دنیا برای دفاع از غزه گذاشته، نشان‌دهنده این است که دشمن از اقتدار ایران می‌ترسد.

 ولی‌پور خاطرنشان کرد: قطعاً حضور حداکثری در انتخابات به ایران اقتدار می‌دهد.

 

 عصر اترک: شاخصه‌های اخلاقی و کاری شهید رئیسی چه بود و به نظر شما رئیس‌جمهور منتخب باید کدام یک از این ویژگی‌ها را داشته باشد؟

 افشین فر یکی از ویژگی‌های مشهود شهید رئیسی را صبوری‌اش در مقابل بدخواهان عنوان کرد و گفت: شجاعت نکته مهم دیگری بود که در مسائل داخلی و بین‌المللی باعث شد طی مدت سه سال دولت شهید رئیسی در زمینه‌های داخلی و بین‌المللی رشد قابل‌توجهی داشته باشد.

 معین مقدس در این باره با تأکید بر این موضوع که شهید رئیسی از دل مردم و مردمی بود، توضیح داد: دغدغه مردم به‌خصوص محرومان را داشت و تمام سعی‌اش بر این بود که فاصله طبقاتی را کم کند و مردمی که طی سال‌های گذشته از امکانات بهره کمتری برده بودند، کمک کرد تا این فاصله را کمتر کند.

 

 شهید رئیسی از درد و مسائل کشور مطلع بود

 وی ادامه داد: هم‌چین باتوجه‌به شناختی که از کشور داشت از دردها و مسائل کشور مطلع بود و با کمک افراد توانمند برنامه‌ریزی کرده بود که مشکلات کمتر شود.

 رئیس دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد اضافه کرد: توجه به مسائل اقتصادی به‌صورت پایه‌ای، برگرداندن کارخانه‌های تعطیل به چرخه تولید، توجه به صادرات، سیاست خارجه و سیاست فعال و سیاستی که برای کشور نفع اقتصادی و امینتی داشته باشد، از جمله ویژگی‌های بارز دولت سیزدهم بود.

 این مسئول بیان داشت: شجاعت، تبعیت از ولایت‌فقیه در راستای انقلاب بودن از دیگر شاخصه‌های اصلی این رئیس‌جمهور بود که مردم در انتخاب رئیس‌جمهور جدید این شاخصه‌ها را باید ملاک قرار دهند.

 معین مقدس خستگی‌ناپذیری، اعتقاد به اسلام و انقلاب، خدمت به مردم را از دیگر ویژگی‌های شاخص و بارز شهید جمهور عنوان کرد.

 همچنین ولی‌پور در ادامه شاخصه‌های اخلاقی و کاری شهید جمهور را در سه ضلع اصلی خدمت و جهاد، نگاه مکتبی و انقلابی، مردم و مردمی‌بودن طبقه‌بندی کرد و گفت: شهید جمهور با خدمتی خستگی‌ناپذیر و جهادی نقش‌آفرینی فعالی در نظم نوین جهانی داشت و برای حل مشکلات مردم، خود مردم را به میدان آورد و به قدرت مردم باورداشت.

 

 پیش‌بینی مشارکت بالای ۶۰ درصدی در انتخابات

 عصر اترک: درصد مشارکت را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

 افشین فر اشاره کرد: اگر برنامه‌های تلویزیون و فضای مجازی با این قوت ادامه داشته باشند، به نظر می‌رسد که بالای ۶۰ درصد مشارکت وجود داشته باشد.

 معین مقدس علاوه بر این گفت: باتوجه‌به بیانات مقام معظم رهبری که در باب شهادت رئیس‌جمهور شهید داشتند که مردم در تشییع شهید جمهور و همراهانش حماسه‌ای را خلق کردند و این حماسه در انتخابات کامل می‌شود، امید است مشارکت بیش از میزان پیش‌بینی‌شده باشد.

 

اقتدار سیاسی نتیجه انتخاب اصلح است

عصر اترک: مهم‌ترین برنامه کاندیداها را تا کنون چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 معین مقدس با اشاره به اینکه سطح برنامه‌ها در این دوره متنوع بوده، گفت: نکته قابل‌توجه این است که اکثر کاندیداها در موضوع مسائل اقتصادی و معیشتی مردم اتفاق‌نظر دارند.

 وی گفت: برنامه‌ریزی انتخابات بهتر شده، استفاده از شبکه‌های داخلی و رسانه ملی، شبکه اینترنتی برای هر کدام از کاندیداها در نظر گرفته شده، برنامه‌های مختلف به‌صورت میزگردهای تخصصی فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، و مناظرات می‌توان در شناخت کاندیدها اثرگذار باشد.

 این مسئول با تأکید بر این موضوع که برگزاری مناظرات انتخاباتی یکی از برنامه‌های موردتوجه مردم است، گفت: اگر این برنامه به‌صورت اخلاق‌مدارانه و بر چارچوب‌های نظام برگزار شود، می‌تواند نکته مثبتی برای انتخاب مردم تبدیل شود.

 

 تقویت جبهه مقاومت در رأس امورات شهید جمهور

 عصر اترک: کدام اقدامات دولت سیزدهم باید با جدیت قبل ادامه پیدا کند؟

 افشین فر در این باره بیان داشت: مهم‌ترین برنامه دولت سیزدهم موضوع اقتصادی و قراردادهای تجاری با سایر کشورها بود که باید ادامه پیدا کند.

 وی همچنین تقویت جبهه مقاومت در مقابل امریکا و اسرائیل، خدمت به محرومان و حضور در مناطق محروم را از جمله برنامه‌های قابل‌توجه دولت شهید رئیسی خواند که دولت چهاردهم باید ادامه‌دهنده آن باشد.

 معین مقدس اضافه کرد: باتوجه‌به تأکیدات و بیانات مقام معظم رهبری و توجه به شعارهای اقتصادی طی سال‌های اخیر یکی از چالش‌های کشور حوزه اقتصاد است.

 وی ادامه داد: اصلاح و برگشت ارزش پول کشور، توجه به معیشت مردم و محرومان و آسیب‌پذیران، توجه به تولید داخلی و تکیه بر دانش و فناوری داخلی و توجه به روابط سازنده خارجی و استفاده از ظرفیت آن در تهیه و نیازهای کشور، صادرات از جمله نکات مثبت و سازنده دولت شهید رئیسی بوده که باید به آن توجه شود و در دولت جدید ادامه پیدا کند.

 

 تهیه و تنظیم میزگرد: آرزو رحمانی

 انتهای خبر./

 

0 نظر

ارسال نظرات